Η νέα Τεχνολογία «ologic» της Bridgestone βγαίνει στο δρόμο
Η Bridgestone, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ελαστικών στον κόσμο, είναι ιδιαίτερα περήφανη που έχει επιλεχθεί από την BMW Group για να αναπτύξει μια σειρά ελαστικών νέας τεχνολογίας, για το νέο επαναστατικό ηλεκτρικό όχημά της, το i3. Για αυτό το ορόσημο, στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Bridgestone, ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, έχει ενεργοποιήσει όλη την τεχνολογική και τη μηχανική της τεχνογνωσία, και πάνω απ ‘όλα το πάθος της, για τη δημιουργία ενός αποκλειστικού ελαστικού που θα στηρίξει το όραμα της BMW, της διατήρησης μελλοντικής βιώσιμης τεχνολογικής εξέλιξης.
Μία Μοναδική Ιδέα για ένα Μοναδικό Αυτοκίνητο
Η BMW έχει επιτύχει ένα πραγματικό ορόσημο με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, i3. Η τεχνολογική πρόκληση ήταν απαίτηση για ένα νέο τύπο ελαστικού, σε πρωτοφανή επίπεδα τόσο σε απόδοση όσο και σε επιδόσεις. Η απάντηση της Bridgestone ήρθε με μια νέα επινόηση, με την μορφή της τεχνολογίας “ologic”, η οποία αξιοποιεί συνισταμένες συνεργασίες ιδιοτήτων της μεγάλης διαμέτρου του ελαστικού, σε συνδυασμό με ένα στενό πέλμα. Το αποτέλεσμα είναι ένα ελαστικό που προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην αεροδυναμική και την αντίσταση κύλισης, ενώ εξακολουθεί να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση στο βρεγμένο1.
Η μεγάλη διάμετρο σε συνδυασμό με ένα στενό πέλμα έχει πολλά πλεονεκτήματα. Το πέλμα μικρότερης διαμέτρου έχει συνήθως την τάση για υπερβολική κίνηση ή «παραμόρφωση» κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Η μεγαλύτερη διάμετρος παρέχει μεγαλύτερες δυνάμεις πίεσης στις προστατευτικές ζώνες που μειώνουν σημαντικά την παραμόρφωση των ελαστικών. Επομένως, η εξοικονόμηση ενέργειας, από τις περιττές παραμορφώσεις και εσωτερικές τριβές, συμβάλλει στη μείωση της αντίστασης κύλισης. Το στενό πέλμα βελτιώνει την αεροδυναμική. Το πιο εντυπωσιακό επίτευγμα, ωστόσο, είναι ότι οι βελτιώσεις αυτές δεν συνεπάγουν μείωση στις επιδόσεις και την ασφάλεια. Η μεγάλη επιφάνεια επαφής του ελαστικού (σε σχέση με το στενό πλάτος του), η επαναστατική σχεδίαση πέλματος και η σύνθεση γόμας εξακολουθούν να εξασφαλίζουν εξαιρετική πρόσφυση τόσο σε βρεγμένο όσο και στο στεγνό δρόμο.
Ένα Όραμα για το Μέλλον
Η απόφαση για συνεργασία με την BMW, σε αυτό το πρωτοποριακό έργο της ενεργειακής απόδοσης και ασφάλειας είναι μια κοινή δέσμευση πρωταρχικών στόχων. Η τεχνολογία “ologic” συμβάλει στην αξιοποίηση ενός μακροπρόθεσμου οράματος της Bridgestone: να συμμετέχει στον παγκόσμιο στόχο της μείωσης των εκπομπών ρύπων καυσαερίων, CO2 κατά 50% μέχρι το 2050.
Όπως η BMW, έτσι και η Bridgestone δεν έχει δεσμευτεί μόνο για την ανάπτυξη προϊόντων που περιορίζουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά στην μείωση των συνολικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε παραγωγικό επίπεδο κύκλου ζωής.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της Bridgestone Europe, Franco Annunziato, δήλωσε: «Το i3 της BMW είναι ένα αυτοκίνητο του μέλλοντος. Αναπτύσσοντας ένα μοναδικό ελαστικό ειδικά για αυτό το μοναδικό όχημα ήταν επομένως μια πάρα πολύ δύσκολη, αλλά και τεχνολογικά, προκλητική εμπειρία. Η ενεργειακή απόδοση αποτελεί σημαντικό κριτήριο ανάπτυξης για όλα τα ελαστικά στην Bridgestone.
Ωστόσο, καθίσταται ακόμη ο πιο κρίσιμος παράγοντας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτός είναι ο λόγος που έχουμε θέσει όλη μας την τεχνογνωσία, την ικανότητα και το πάθος για την ανάπτυξη αυτής της μοναδικής επινόησης. Μια επινόηση, που είμαστε σίγουροι ότι θα προσφέρει κορυφαία απόδοση, ασφάλεια και οικονομία προς τους καταναλωτές που είναι οι εμφανείς απαιτήσεις από τις δύο εταιρείες.»
Φέρνοντας την Σύλληψη στην Αγορά
Το ελαστικό Ecopia EP500 “ologic”, κυκλοφόρησε μαζί με το i3 της BMW το Νοέμβριο του 2013, και είναι διαθέσιμο σε τέσσερα μεγέθη – 155/70 R19 84Q, 175/60 R19 86Q, 155/60 R20 80Q και 175/55 R20 85Q – και σε δύο χειμερινές σειρές – η Blizzak LM-500 “ologic”, ένα καθαρόαιμο ελαστικό χιονιού – πάγου και το Blizzak NV “ologic”, ένα ελαστικό χωρίς καρφιά (με Multicell®2 σύνθεση για καιρικές συνθήκες των χωρών της Βόρειας Ευρώπης).
Το νέο ελαστικό της Bridgestone για το i3 είναι το τελευταίο προϊόν μιας μακρόχρονης συνεργασίας με την BMW τόσο εντός όσο και έξω από την πίστα αγώνων. Τα τελευταία 17 χρόνια, η συνεργασία αυτή, συμπεριλαμβάνει έναν ευρύ κατάλογο ελαστικών πρώτης τοποθέτησης, κοινές τεχνολογικές εξελίξεις (όπως τα ελαστικά τεχνολογίας Run-Flat), αποκλειστικής συνεργασίας με την BMW και τώρα ως αποκλειστικός εταίρος για την δημιουργία του ελαστικού για το i3 της BMW.
1 Η τεχνολογία “ologic” δοκιμάστηκε σε πίστα δοκιμών της Tochigi της Bridgestone (Ιαπωνία) το 2011 σε διάσταση 155/55 R19 έναντι 205/50 R18 και 175/65 R15.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην Bridgestone Media Center: www.bridgestonenewsroom.eu
2 Η μοναδική σύνθεση γόμας Multicell περιέχει γεωμετρία από μικροσκοπικές φυσαλίδες και σωληνοειδή κοιλότητες που απομακρύνουν τα νερά γρήγορα μεταξύ του πέλματος και της επιφάνειας του πάγου ή του χιονιού και εξασφαλίζουν σωστή επαφή του ελαστικού στο δρόμο. Με την απομάκρυνση του νερού, η ειδική γεωμετρία του πέλματος και της γόμας, έρχονται σε επαφή με τον πάγο, βελτιώνοντας επιπρόσθετα την πρόσφυση.
No comments yet.